Galway Girl

Idag önskar jag att jag hade varit på ett soligt Irland på våren, med slitna jeans shorts, skinjacka och med en lika kärleksfull och oemåtståndlig aura som tjejen Steve Earles sjunger om i sin låt Galway Girl. Under ungefär en ett års period har jag varit helt såld på Irland. Jag är övertygad om att jag om några år kommer att bo på Iraland, om inte så får jag väll springa runt här hemma och leka Galway Girl. Skulle dock vara lite udda kanske.
Nu ska jag gå till skolan med Steve Earle i Ipoden och drömma mig bort till ett oförskämt vackert Irland!


And I ask you, friend, what's a fella to do
'Cause her hair was black and her eyes were blue
So I took her hand and I gave her a twirl
And I lost my heart to a Galway girl


 ur steve earle - galway girl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0