BARA FÖR ATT KÄNNA DIG NÄRA.

idag gjorde jag någonting som jag aldrig tidigare har gjort. jag klev på bussen som var full av stressade huvudvärks-stönande människor och valde min plats med omsorg. jag valde vem jag skulle sätta mig bredvid. jag valde vem jag skulle dela en åtta minuters resa med. det var som om jag kände den välbekanta doften i samma sekund som bussdörrarna gnisslande sköts upp i september mörkret mot mig. jag satte mig bredvid honom. efter en minut sneglade jag på honom. gröna kläder. stor ryggsäck. tjocka kängor. precis som du. den fräna doften av man och skog fann sig i luften. precis just då kände jag mig lugn. lugn och stilla som jag alltid är så fort du kommer mig nära. jag gjorde det. bara för att känna dig nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0