SÅ MYCKET MER.

idag är det en dålig dag med för vacker väder. jag vaknar. pressar ner fötterna i tofflorna som jag sparkade av mig inatt och som så fint hade hamnat under sängen. masar mig ut i köket. kokar kokar. hackar hackar. frukosten är färdig! det äts och det skvätts på nya mattan. förföriskt plockar jag ner färgade och ofärgade glasflaskor i två skilda tygpåsar (som jag såklart köpt tänkandes på en hållbar utveckling). självklart är så inte fallet. men utan överdrift så är allt i världen grått och mellanmjölks blaskigt. jag slängde alltså ner glasflaskor i en gammal skrynklig ica påse. promenad. slängde flaskor. köpte färger. kom hem. tände doftljus i ett försök att lugna ner den där kliande och irriterande känslan som uppkom efter 40min i telefonkö. sitter nu i sängen, med nya färger och lyssnar till marit larsens stämma. tänk så mycket mer den här dagen skule givit mig om du var här. åh älskade man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0