VÄRLDEN ÄR UPP OCH NER.


jag såg precis på tv att det är möjligt att med en gigantisk maskin skära ut vilket mönster du än behagar på järn, plåt eller stål skivor med hjälp av laser. vi kan också få mat och grönt hemlevererat till dörren sju dagar i veckan. vi kan klaga över långa väntetider hos läkaren eller varför inte på den långa kön i kassan på ica. vi kan beskymmra oss över morgondagens möte, outfit till helgen eller varför inte beach -12. sammtidigt lever miljontals männsikor i flyktingläger runt om i hela världen. barn dör varje minut pga svält. flickor och pojkar säljs dagligen runt om hela i världen som objekt till avskyvärda västlänningar. familjer, kvinnor, män och barn kämpar för livet varje dag. och här sitter jag och knappar på ett tangentbord. usch. vi är så förbannat bortskämda. men jag har bestämt mig, jag tänker göra något. jag tänker bli något stort.

Kommentarer
Postat av: DAISY

Tack så hemskt mycket! Vad kul att du tycker det :)



Man känner sig väldigt bortskämd när man har det så bra som man har det. Jag vill också göra något, orkar inte sitta här dag in och dag ut och göra ingenting.

2011-09-18 @ 17:46:26
URL: http://daisykewk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0