sommarlängtan

Åh, idag har det verkligen kännts som att sommaren är på väg, men trotts strålarna som tittade fram idag, så känns sommaren endå obehagligt långt borta. Jag saknar de värmande solstrålarna under dagarna. Jag saknar färgen himlen får på kvällarna. Jag saknar fåglarna. Jag saknar havet, varma klippor och vågorna. Jag saknar det underbart goa och glada humöret alla drabbas av under sommartid. Jag saknar doften av solkräm. Jag saknar friheten och alla möjligheter som så givet kommer med sommaren. Jag saknar till och med myggen, trots att de festar på mig, al day every day. Allt detta för att det hör till sommaren. En perfekt sommar i sverige slår det mesta och en sådan ska man njuta mycket av. Men jag kan inte låta bli att tänka på att jag efter denna sommar i svea, kommer jag att leva livet i ett land där solen aldrig går ner. Jag kommer att gå barfota, ha brunbrända ben och vara ett sommarbarn så länge jag vill. Jag kommer trivas som fisken i vattnet. Jag och min Måne.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0