i'm a dreamer darling

Jag är väldigt duktig på att drömma mig bort. Bort ifrån den just nu så aktuella frysboxen vi lever i. Men någonting som jag skulle kunna ta åt mig äran för att vara bäst på är att ändra mina planer och mina drömmar. Det är inte på grund av osäkerhet eller förtvivlan, tvärtom, det är för att jag vill så mycket. Någon må nu säga att det är för att jag inte vet vad jag vill. Jag vet mycket väl vad jag vill, men jag vill så mycket, att det oroväckande i detta drama är om jag kommer hinna med allt. Ena sekunden drömmer jag om att leva i en stil ren lägenhet i vasastan med a hardworking man. Sekunden senare drömmer jag om ett liv som hippie på en strand, i ett året runt varmt land, med brunbrända små barn och att jag aldrig mer kommer behöva använda skor. Sommar fötter förevigt. Fast jag oroar mig inte, om jag ska tala klar språk, i ärlighetens namn är jag bara jäkligt nöjd. Nöjd över att kunna välja mellan olika små lyckopiller.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0