Vinterlandskap

Raggsockor, pälsmössor och varm choklad är ungefär vad alla svenskars liv består av just nu. Vi lever dagligen i ett oändligt vitt vinterlandkap, som inte verkar vilja ge med sig. Jag älskar vintern av den enkla anledningen att det är något visst med den tiden på året. Men nu har det utan tvekan gått lite för långt. När terrmometern börjar visa -20 grader och det sticker i hela ansiktet så fort du går utanför dörren, så kan man inte hjälpa att man längtar lite extra till den där vita sandstranden och stekande solen. 
Jag kan lätt gräva ner mig i en känsla och i det här fallet har denna känsla blivit, omöjligt. Det är helt omöjligt att jag ska kunna ta mig igenom en kall och grå vinter! Jag kan inte hjälpa att jag egentligen skrattar lite åt mig själv när jag säger det högt i mitt huvud. Varför skulle jag inte klara av det? Det är sista terminen och jag har hur mycket extremt roliga saker som helst att se fram emot. Till exempel hemtentamen i religion a. Fullt seriös.
Trotts stickiga kinder pga. kylan så har denna dagen varit riktigt bra. Sleep over, Promenad och Bio. Klingar fint i mina öron i alla fall.    



fin mamma och fin snö är en bra combo .



pippi långstrump i sammets tights, sockor och pappas gamla 
secondhand kängor .



jag är orange, jag vet. vet dock ej varför det slutade så .
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0