Time flies

Jag är på papper vuxen och kan göra vad jag vill, när jag vill, hur jag vill. Men ska jag vara fullt ärlig så känner jag mig inte så där värst vuxen, det är väl mer att jag planerar sådant som kanske tyder på att man är äldre än för typ 2-3 år sedan. Men hur vet man egentligen att man är "vuxen"? Är det då man har ICA-kort, egen lägenhet och när man självmant frostar frysen? Eller är det då man känner att jag kan stå på egna ben, ta risker och sattsa på det man själv vill utan att vara rädd för att misslyckas?
Jag tror att jag lägger min röst på det sista allternativet. Jag tror inte att det som är typiskt vuxet nödvändigtvis behöver vara tecken på att man faktiskt är vuxen. Jag tror det är känslan som avgör. Om jag känner mig själv och vet vad jag klarar av och inte klarar av, då är jag nog vuxen. 

Förresten vet jag inte riktigt om jag vill vara vuxen. Jag tror nog att jag ibland är kvar i det där stadiet då man fortfarande lägger mycket ansvar på m och p. Men men, dom får helt enkelt stå ut med mig ett tag till, en sak är i alla fall säkert, jag kommer aldrig att bli en sådan person som bor hos mina föräldrar tills jag är 40år och fortfarande inte fattar vara diksmaskins tabletterna ska ligga. Det är en sak som är säkert. Jag menar tro det eller ej, men snart drar jag ut på äventyr! Lite vuxen är jag faktiskt. 

 
då - 12år .


nu - 18år .


Stay a while, my baby wants me to . Don't you go, my baby begs me so . But tide will dry, upon my baby's back . Time will dry, upon my baby's back . And I get weak .I get weary . I miss sleep . I get moody . I'm in thoughts . I write songs . I'm in love . I walk on .

Later my goodiebags .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0