oh take me back to the 70s

Sitter och lyssnar på det alltid lika älskade kullt bandet rolling stones. Jag älskar musik och under typ fyra av våra sju veckodagar så lever jag i stort sätt i en musik video. Inte bokstavligt talat, men i mitt lilla huvud. Gammal musik så som stones, beatles, the clash, janis joplin, iggy pop och thin lizzy är såklart givna. Detta gör det såklart givet att jag mer än allt skulle vilja hoppa in i en tidsmaskin, gjord av ingen mindre än professor baltazar, och förflyttas bak i tiden. Till det glada och å så underbara 70-talet.

Jag skulle dansa till grymma gitarr solon spelade av en långhårig kille. Jag skulle ha på mig kläder inspirerade av naturen, långa klänningar, hårband och höftlånga rem väskor. Jag skulle sörja att joplin och elvis dog. Jag skulle följa stones runt om på deras turneringar i europa. Jag skulle omgivas av massa kärleksfulla människor på ett kollektiv. Jag skulle dansa runt en eld med vänner på nätterna. Jag skulle vara med om att punken slog igenom. Jag skulle ha en pastell färgad baddräkt med volanger. Jag skulle demonstrera mot miljöförstöringarna. Men framför allt, jag skulle ha det så jäkla bra.
  


Kommentarer
Postat av: kajsa

du ska stanna här med mig!<3

2010-02-19 @ 21:10:56
URL: http://wordsanddesires.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0