TVÅTUSENTALETS CHARM

En kille kommer in. Han ler med hela kroppen. Hans ögon glittrar och hans läppar är formade till ett otroligt leende. Han vill köpa kondomer. Jag ger honom kondomerna. Han ler lite till. Och jag blir nästa generad under min blåa keps. Han vänder på klacken och går sin väg. Först tänker jag att han är en i mängden av idioter som handlar hos mig och hans fetisch är att le till människor när han köper kondomer för att sedan gå hem och runka. Nästan så tänkte jag. Men sen tänker jag, eller så är han bara glad och det finns en annan anledning. Och det fanns det. Jag följer honom med blicken ut ur butiken och där står hans tjej och väntar. Hon spricker upp i ett nästan lika stort leende som han och dom ger varandra en riktig kyss. Sedan tar de varandra i hand och lämnar mig ensam gloende i min bur. En apa i en bur. Precis just då, en nästan kåt gloende apa i en bur. Så vackert. Nästan så att jag fick en tår i ögat. En modern kärlekshistoria på tvåtusentalet. godnatt sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0