nattvakt

Sitter i ett mörkt rum och tvingar mig själv att hålla mig vaken. Eller är det kanske mormors snarkningar. Vet inte. Men varöfr ska jag vara vaken, mina ögon går i kors och ingenting kan just nu, precis nu, toppa känslan av min kudde mot min kind. Jag antar att det är godnatt sverige. 

Nu tänder de gatubelysningen, bussarna åker sitt varv. Jag letar efter rispor i ytan, en spricka ett hål en skarv. Det måste växa nått under alla lister, alla bingon alla tävlingar, alla steg tillbaka. Res mig upp ge mig lust att hänga på, jag skall värma dig anna. Jag ska lyssna och förstå. För trots all tomhet, för trots det timglas som sliter i oss. Ska vi hitta en väg ändå. Hitta en plats ändå. Hitta hem vi två - timglas .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0